Hobi baru

Minggu lepas aku telah membeli beberapa ribu manik yang bermacam warna dari ebay.  Nilah antara warna2 nya ;)..


Setelah meneliti beberapa contoh dari internet, akhirnya aku telah berjaya jahit manik buat pertama kalinya dalam hidupku. Ingat nak jahit kat baju tapi takut tak cantik, jadi jahit kat poket beg dulu. 1 jam jugaklah nak siapkan ni. Walaupon tak berapa cantik, tapi aku puas hati dengan hasil kerja pertama. Seronok buat mende ni. ;). InsyaAllah, kalau ada idea aku nak tambah lg corak2 kat beg tu.

Inilah hasilnya:

9 thoughts on “Hobi baru

  1. teh

    x penat pon fizah.. seronok jahit manik..teh baru beli buku Designer Bead Embroidery. nanti dah sampai nak belajar step2 yg btul. yg teh buat tu, teh menghentam je 😉

  2. iLhAm

    wahhhhhhhh….besyerrr hobi baru tueh!!!!
    kalu ilham komfem dah surrender dulu biler tgk manik2 yg berjuta2 tueh…huhu
    yeay…pastnieh kat pocket beg ilham lark erk?..=P.

  3. asmalukman

    wow..teh..ni boleh kongsi hobi nnt nih..k.asma pn mcm berminat je ngan jahit manik n sulam2 ni..kalu dh expert,leh wat duit tu..huh..teruja la plak..hehehe..

  4. teh

    tulah k.asma, nnti bolehla tukar2 idea klu k.asma blajar jahit manik. rasanya jahit manik senang dari cross-stitch ngn sulam. teh tgk upah sulam kat baju mahal. tu yg teruja nak blaja, boleh jahit sndiri nnti.

  5. asmalukman

    yealah..k.asma skrg nk cuba jahitan sulam riben…x pon sulam benang plok..mmg rumit..tp boleh je nk cuba2..mn tau kot2 berhasil..best la teh..nnt kita tukar2 idea..ade geng,semangat skit..hehehe..

  6. fizah

    waa~~~xaci,seme org smgt wt manik n sulam..
    nk juge~~~tp fizah xminat sgtla wt mnde2 ni,hu2..kne tgu minat mari lu br leh=DD

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!