Kehidupan Makanan dan resepi

Nangka yang sedap

Assalamualaikum.

Minggu lepas kami bekesempatan balik Dungun berjumpa mama dan baba. Masa tu pokok nangka baba memang berbuah banyak cuma tak banyak yang matang.  Dapatlah kami bawa balik 1 biji. 1 biji nangka ni pon sebenarnya sangat besar. Lepas 1 minggu peram, kami pon belah lah nangka ni.

Inilah hasilnya. memang sangat sedap!. yummi.

Tadi pon kami cuma belah 1 per 4 dari nangka yang ada sebab nangka tu sangat besar. Hari-hari makan nangka lah kami nampaknya.

3 Comments

  • asma
    June 14, 2010 - 19:32 | Permalink

    fuh..kuning berkilat isinya..hehe..suka juga nangka..tp xleh mkn byk..sakit ulu hati laa..huhu

  • huda
    June 15, 2010 - 00:39 | Permalink

    errr, sakit ulu hati tu masa makan ke, atau lepas makan?
    teh rasa makan nangka ni angin badan. tapi nak jugak makan…hihhihi

  • k.asma
    June 21, 2010 - 08:33 | Permalink

    hehe..sakit ulu hati tu maknanya angin laa..pas makan mesti rasa senak..tu psl kalau terliur sgt,mkn amik rase aje..huhuhu..

  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
    Powered by: Wordpress